طلا

طلا

طلا

طلا

اگراز طرفداران شیرموز هستید یک نکته جالب راجع به آن

اگراز طرفداران شیرموز هستید یک نکته جالب راجع به ان

مصرف موز با شیر کم چرب، چاق نمی‌کند


سلامت‌نیوز: یک متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:«برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیارناچیزی داشته و ضمن انرژی زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود چون که کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود.»

دکتر عزیزالله کمال زاده در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«مصرف شیر با آب میوه های طبیعی و یا بعضی از انواع میوه ها مثل موز و یا همراه با عسل و خرما تاثیری در کاهش جذب کلسیم شیر ندارد اما افراد باید توجه داشته باشند زمانی که می‌خواهند شیر را به همراه عسل میل کنند، موم عسل را جدا کنند چرا که موم عسل به دلیل اینکه جذب بدن فرد نمی‌شود، می‌تواند جذب کلسیم را کاهش دهد. از طرفی شیرموزهایی که تنها با افزودن شکر و اسانس تهیه شده باشند نه تنها مفید نیستند بلکه برای سلامتی مضر بوده و موجب بروز عوارضی مثل چاقی و دیابت می شوند.»

وی ادامه داد:«برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیار ناچیزی داشته و یک موز با اندازه متوسط، حدود 100 کالری انرژی دارد و کربوهیدارت آن در حدود 22 تا 25 گرم است که از نوع مناسبی است و کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی و تحرک معمول، در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود و باید گفت موز میوه‌ای است که ضمن انرژی‌زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود.»

این متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین خاطر نشان کرد:« از طرفی یک موز با اندازه متوسط، حدود 2 گرم پروتئین همراه با ترکیب مناسب اسید آمینه و حدود 3 گرم فیبر دارد و تقریباً عاری از چربی و سدیم و بدون کلسترول است. به علاوه موز منبع خوبی از ویتامین های C، A، ویتامین های گروه B، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است، پتاسیم موجب تسهیل رشد ماهیچه ای و هم چنین سوخت و مصرف انرژی می شود.»

کمال‌زاده یادآور شد:«شیر کم چرب و موز هر دو دارای اندکس (شاخص) گلیسمیک )گلوکزی( نسبتاً پائینی هستند و موجب افزایش قند خون نمی شوند و لذا اگر موز با شیر کم چرب مصرف شود با توجه به ترکیب مناسب آنها، از نظر سلامتی برای افراد مفید است.»

پرسش های شایع خانم‌ها درباره سزارین

پرسش های شایع خانم‌ها درباره سزارین


شایع ترین مواردی که باعث می شود پزشکان از این روش استفاده کنند، چه مواردی است؟

ج: اگر بحث اصرارهای بیجای خانم باردار و خانواده اش را کنار بگذاریم، معمولا پزشکان به یکی از 4 دلیل زیر دست به سزارین می زنند:
1ـ عدم پیشرفت زایمان یا بحرانی شدن شرایط زایمان.

2ـ سابقه سزارین در زایمان های قبلی زائو.

3ـ وضعیت استقرار نامناسب جنین برای زایمان طبیعی. (همانطور که می دانید بچه ها معمولا با سر از رحم بیرون می آیند اما اگر شرایط استقرار جنین به نحوی باشد که مثلا بخواهد با پا از رحم خارج شود، آنوقت باید برای سزارین اقدام کرد.)

4ـ وضعیت نامناسب و بحرانی تنفس در جنین.


معمولا سزارین در کدام دسته از خانم های باردار شایع تر است؟
ج: میزان سزارین معمولا در خانم هایی که تا به حال زایمان نداشته اند و برای اولین بار می خواهند فرزندی به دنیا بیاورند، بیشتر است و البته این میزان با افزایش سن نیز افزایش می یابد.


در شرایط غیر اورژانس، چه زمانی برای انجام سزارین مناسب تر است؟
ج: مناسب ترین زمان در شرایط غیراورژانس، وقتی است که معیارهای بالینی و آزمایشگاهی برای بلوغ جنین به اثبات رسیده باشد و معمولا وقتی این اتفاق می افتد که سی و نه هفته کامل از تاریخ آخرین قاعدگی خانم باردار گذشته باشد.


آیا برای انجام عمل سزارین نیز مانند سایر جراحی های بزرگ، ضرورت دارد که بیمار چند ساعت قبل از عمل، ناشتا باشد؟
ج: بله، در سزارین نیز ضرورت دارد که بیمار حداقل 8 ساعت قبل از عمل، ناشتا باشد تا معده خالی شود و عوارض حین عمل مثل آسپیراسیون (برگشت محتویات گوارشی از مری و ورود آن به مجاری تنفسی) اتفاق نیفتد.


حجم خونی که خانم ها در حین سزارین از دست می دهند، چقدر است؟
ج: میزان خونریزی در حین عمل سزارین به طور معمول، یک لیتر است و البته بعضی از خانم ها ممکن است خونریزی تا یک و نیم لیتر را هم تجربه کنند. به همین دلیل است که معمولا یک تا دو لیتر سرم رینگر لاکتات و یا سرم قندی نمکی در طی عمل و بلافاصله بعد از عمل به بیمار تزریق می شود.


مدت زمانی که لازم است زائو بعد از انجام عمل سزارین ناشتا باشد، چقدر است؟
ج: معمولا بیمار باید 24 ساعت بعد از انجام این عمل جراحی، ناشتا باشد تا شانس بروز آسپیراسیون به حداقل برسد و همچنین، از آنجایی که احتمال بروز عوارض بعد از زایمان نیز طی 24 ساعت اول بعد از سزارین بالاست، بهتر است که بیمار در طی این 24 ساعت ناشتا بماند و غذایش را صرفا از طریق سرم های خوراکی دریافت کند.


پس از سزارین، زائو تحت چه شرایطی از اتاق ریکاوری خارج می شود؟
ج: شرط اول خروج از ریکاوری این است که زائو کاملا به هوش آمده باشد و شرط بعدی این است که خونریزی اش به حداقل کاهش پیدا کرده باشد. ضمنا فشار خون بیمار نیز باید به شرایط پایداری رسیده و ادرارش هم باید جریان پیدا کرده باشد، حداقل به میزان 30 سی سی در ساعت.


آیا در شرایط معمول پس از سزارین باید داروی خاصی برای بیمار تجویز شود؟
ج: بله، تا زمانی که بیمار در بیمارستان بستری است معمولا هر شش ساعت آنتی بیوتیک وریدی دریافت می کند و بعد از ترخیص از بیمارستان نیز می توان تا هفت روز برای بیمار آنتی بیوتیک خوراکی تجویز کرد.


سوند ادراری را چه مدتی بعد از سزارین، بیرون می آورند؟
ج: در شرایط طبیعی، سوند فولی را باید 12 ساعت بعد از عمل و یا صبح روز بعد از عمل خارج کرد.

پس از چه مدتی، بیمار می تواند از تخت پایین بیاید و شروع به راه رفتن کند؟
ج: حرکت دادن بیمار را باید هر چه زودتر شروع کرد. در بیشتر موارد، درست روز بعد از عمل، بیمار باید حداقل دو بار و با کمک همراه از تخت خارج شود. در روز دوم بعد از عمل، بیمار می تواند با کمک همراه در بخش قدم بزند. با حرکت دادن زودرس بیمار، شانس ایجاد لخته های خونی در عروق بیمار و به حرکت افتادن این لخته ها در مسیر گردش خون به حداقل می رسد.


آیا بیمار می تواند غذا خوردنش را بلافاصله با صرف غذاهای معمولی شروع کند؟
ج: نه، در اکثر بیماران رژیم مایعات روز بعد از عمل شروع می شود و در روز دوم بعد از عمل معمولا رژیم غذایی عادی آغاز می شود. اما در مواردی که داخل شکم، دستخوش دستکاریهای شدید شده باشد و یا عفونت های گسترده ای اتفاق افتاده باشد، معمولا رژیم غذایی مایعات نیز با تاخیر آغاز می شود.


شستشوی محل بخیه ها از چه زمانی بلامانع است؟
ج: از روز سوم به بعد، دوش گرفتن برای این محل نیز بلامانع است اما تا قبل از آن، محل بخیه ها باید هر روز معاینه شود و با مواد ضد عفونی کننده ای مانند بتادین شستشو داده شود و پانسمان گردد. بخیه ها را به طور معمول در روز چهارم بعد از عمل بیرون می کشند.


شایع ترین عوارض احتمالی سزارین چیست؟
ج: عوارض بیهوشی نظیر آسپیراسیون (برگشت محتویات گوارشی به مجاری تنفسی) و آسیب های ریوی ناشی از آن، عفونت های موضعی، عفونت های گسترده، خون ریزی شدید، لخته شدن خون در عروق خونی و به جریان افتادن این لخته ها در مسیر جریان خون که البته بسیار خطرناک است، صدمه دیدن دستگاه ادراری، وارد آمدن آسیب هایی به مغز یا نخاع بچه و شکستگی های استخوان جمجمه، ران و اعضای دیگر بچه.


معمولا چند روز بعد از سزارین، زائو ترخیص می شود؟
ج: در صورتی که عوارض بعد از زایمان وجود نداشته باشد، مادر می تواند در روز سوم یا چهارم بعد از زایمان از بیمارستان مرخص شود. در نخستین هفته بعد از زایمان، فعالیت های مادر باید به مراقبت از خود و بچه اش محدود شود و نخستین ویزیت بعد از زایمان نیز بهتر است که سه هفته بعد از ترخیص باشد.

پنج دلیل خوب برای اینکه روزی یک موز بخورید

پنج دلیل خوب برای اینکه روزی یک موز بخورید
 

موز برای شما هم سلامتی روح و هم سلامتی جسم را به ارمغان می‌آورد.

این روزها موز به طوری در سبد میوه‌ی افراد جا باز کرده است که فراموش کرده‌ایم این میوه مال مناطق استوایی است.

از آنجایی که این میوه بسیار خوشمزه و از طرف دیگر پوست کندن و خوردنش آسان است یکی از میوه‌های پرطرفدار و محبوب محسوب می‌شود. البته باید بدانید که موز خواص و فواید بسیاری دارد که در این مطلب کوتاه به طور خلاصه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.


موز باعث احساس سیری می‌شود

این میوه یک میان وعده‌ی ایده‌آل محسوب می‌شود زیرا به طور متوسط 150 کالری دارد که از قندهای طبیعی آن ناشی می‌شود.

موز به مدد فیبرهای پکتین و گلوسیدهای دیگر خود، جلوی اشتها را می‌گیرد و باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. اگر می‌خواهید سر وعده‌ی اصلی پرخوری نکنید قبل از آن یک عدد موز بخورید.

موز باعث خوش اخلاقی و خواب راحت می‌شود

موز سرشار از «تریپتوفان» است که بدن آن را به «سروتونین» تبدیل می‌کند. سروتونین باعث ایجاد احساس آرامش شده و لبخند به لب‌هایتان می‌آورد.

موز به مدد فیبرهای پکتین و گلوسیدهای دیگر خود، جلوی اشتها را می‌گیرد

و باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. اگر می‌خواهید سر وعده‌ی اصلی پرخوری نکنید قبل از ن یک عدد موز بخورید

برخی از پزشکان به افرادی که از بی‌خوابی یا بدخوابی شکوه دارند توصیه می‌کنند که یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب موز میل کنند. به خاطر اینکه موز خواب راحتی به ارمغان می‌آورد.


موز منبع فوق‌العاده‌ی انرژی است

ورزشکاران از موز به عنوان یک میوه‌ی انرژی‌زا استفاده می‌کنند و این امر بی دلیل نیست. موز سرشار از قندهای طبیعی است که خیلی زود هضم می‌شوند و کربوهیدرات‌های مورد نیاز آن‌ها را تأمین می‌کنند. اگر شما نیز احساس خستگی و ضعف می‌کنید برای تأمین انرژی بدنتان موز میل کنید.
موز

موز فشار خون را پایین می‌آورد

یک عدد موز به طور متوسط حاوی 500 میلی گرم پتاسیم است که به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

بر اساس نتایج پژوهشی که روی 17000 نفر انجام شد میزان بالای پتاسیم در بدن به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.


موز کلسترول را کاهش می‌دهد

موز حاوی 2 گرم فیبر غذایی است و فیبرهای حلال آن به کاهش میزان کلسترول خون کمک می‌کند.

8 خصوصیت یک مرد واقعی

8 خصوصیت یک مرد واقعی

درس امروز درسی پایه ای و اساسی است، در مورد پایه و اساس مرد بودن است. با کلیه ی اطلاعاتی که در دست دارم، مطمئن هستم که شما بحث درمورد چنین مسائلی را بی فایده می دانید و خواهید گفت چرا وقتی مسائل مهمتری مثل کار و تجارت هست، باید چنین چیزهایی یاد بگیرید.


پاسخ این سوال بسیار ساده است:


برای ساختن یک خانه ی فوق العاده، ابتدا باید یک فونداسیون محکم بسازید تا بتوانید سایر چیزهای زیبا را روی آن قرار دهید. برای ساختن یک مرد بزرگ نیز، نیاز به یک پایه و اساسی استوار و مستحکم است تا بعد بتوانید چیزهای کوچک دیگر را روی آن اضافه کنید.


طی چند سال گذشته به من ثابت شده که اکثر مردها فاقد این فونداسیون و بنیاد هستند تا بتوان به آنها قانون ها و اصول دیگر را آموزش داد. تعاریف بسیاری برای یک مرد وجود دارد و افراد مختلف نظریه های متفاوتی دارند. اما من در اینجا آنچه واقعاً لازم است بدانید را برایتان آورده ام.


ویژگی اول: یک مرد واقعی محکم و قوی است

یک مرد واقعی بخاطر هر چیزی گریه نمی کند، زاری نمی کند، شکایت از چیزی نمی کند، تمارض نمیکند، و لازم نیست هر بار که عطسه کرد به پزشک مراجعه کند. یک مرد واقعی تصمیم می گیرد و با عواقب و نتایج این تصمیمات روزگار می گذراند. یک مرد واقعی مسئولیت اعمال و حرف های خود را بر عهده می گیرد. یک مرد واقعی، محکم و استوار است. و با سختی های زندگی مقابله می کند. یک مرد واقعی خشن و سرسخت است و از خود احساسات نشان نمی دهد. یک مرد واقعی ستون فقرات خانواده است و نمی تواند از خود ضعف نشان دهد. اگر از عنکبوت می ترسید، مسلماً یک مرد واقعی نیستید.


ویژگی دوم: یک مرد واقعی متمرکز است

یک مرد واقعی تفاوت بین مهم بودن چیزی و مهم نبودن آن را می فهمد. یک مرد واقعی وقت خود را صرف کارهای بیهوده ای که هیچ عایدی برای او ندارند، نمی کند. مطمئناً کارهای زیادی برای تفریح و سرگرمی وجود دارد، اما او باید برای انجام این کارها هم دلیل داشته باشد. یک مرد واقعی خود را روی قدرت، پول و خانواده اش متمرکز میکند. هیچگاه خود را روی سکس متمرکز نمی کند. سکس در نتیجه ی داشتن قدرت، پول و خانواده، خود به خود به سراغش می آید.


ویژگی سوم: یک مرد واقعی، اهمیت خانواده را درک می کند

یک مرد واقعی خانواده اش را قدرتمند نگاه می دارد و به تاریخچه ی خانوادگی خود اهمیت زیادی می دهد. یک مرد واقعی می داند که فرزندانش هدیه ای از جانب خداوند هستند و باید با آنها به خوبی رفتار کند، هرچند هر از گاهی باید برای آنها قوانین و مقرراتی تعیین کند.


ویژگی چهارم: یک مرد واقعی غیبت نمی کند

یک مرد واقعی دهانش را می بندد و اطلاعاتش را درمورد دیگران پیش خود نگاه میدارد. یک مرد واقعی در بحث های هیچ و پوچ شرکت نمی کند و درمورد چیزهایی که از آن اطلاع ندارد و مطمئن نیست حرف نمی زند.


ویژگی پنجم: یک مرد واقعی همیشه سر حرفش هست

هر وقت قولی بدهد، آن را عمل می کند. و اگر بداند که از عهده ی انجام قولی بر نمی آید، هیچوقت حرفش را نمی زند. یک مرد واقعی مردن را به شکستن عهدش ترجیح می دهد. او می داند که حرفش نیز باید به قدرت عملش باشد.


ویژگی ششم: یک مرد واقعی تلاش می کند تا الگو باشد

یک مرد واقعی همیشه به خود و دیگران احترام می گذارد، مگر اینکه مورد بی احترامی قرار گیرد. او الگو و نمونه ای برای پیروان خود و به خصوص فرزندانش است. من هیچوقت کارهایم را به خانه نمی آورم، به همین دلیل فرزندانم من را فقط به عنوان یک پدر میشناسند. شما نیز باید همین کار را بکنید. یک مرد واقعی هیچگاه اجازه نمی دهد که فرزندانش پی به ضعف های او ببرند.


ویژگی هفتم: یک مرد واقعی پول مورد نیازش را خود به دست می آورد

یک مرد واقعی در انتظار صدقات و نیکوکاری های دیگران نمی نشیند. و پول پدرش نیز برای او کفایت نمی کند. او خود در جستجوی روزی خود بر می آید و اگر از پدرانش به او ارثیه ای برسد، به جای هدر دادن آن، ده برابرش می کند.

ویژگی هشتم: یک مرد واقعی زن نما نیست

یک مرد واقعی در گوشهایش گوشواره نمی اندازد و موهایش را بلند نمی کند. روی سینه و شکمش را نمی تراشد. او می داند که به استثنای آرایشگرش، سایر ملزومات و نیازهای بهداشتی او باید توسط یک زن انجام گیرد. یک مرد واقعی باید حداقل سه دست کت و شلوار در کمد داشته باشد و حداقل سه بار در هفته باید کت و شلوار بپوشد. یک مرد واقعی می داند که چطور باید شیک باشد.

درس تمام شد

خوب امروز چه یاد گرفتید؟ یاد گرفتید که قبل از اینکه بخواهید خود را یک مرد بنامید، تکالیف زیادی دارید که باید انجام دهید.

نکته ی دیگری که باید به خصوصیات یک مرد واقعی اضافه کنم این است که: یک مرد واقعی همه چیز را ساده می گیرد. اگر لغات و اصطلاحات قلمبه سلمبه بلد باشد، به ندرت از آنها استفاده می کند و سعی می کند درمقابل افرادی فقط از آنها استفاده کند که تصور می کنند از او بالاتر و برتر هستند.

نوع زایمان ، بر هوش نوزاد تاثیر می گذارد

       

 زایمان,نوع زایمان, هوش نوزاد

پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند کودکانی که به روش زایمان طبیعی متولد می شوند در مقایسه با کودکانی که با روش سزارین به دنیا می آیند، ضریب هوشی بالاتری دارند.

 هوش عبارت است از قدرت یادگیری و قابلیت عمومی درک و استدلال که به شکلهای گوناگونی جلوه گر می شود و منجر به سازگاری فرد می شود. عوامل متعددی در افزایش و کاهش آن دخیلند.

متخصصان با انجام مطالعات جدید دریافتند وقتی مادران باردار به شیوه طبیعی زایمان می کنند، مقدار نوعی پروتئین خاص در مغز نوزادشان افزایش می یابد و همین امر موجب بالا رفتن ضریب هوشی نوزاد می شود.

این متخصصان می گویند افزایش سطح پروتئین مزبور موسوم به UCP۲در نوزادانی که به روش زایمان طبیعی متولد می شوند کمک می کند که حافظه کوتاه مدت و بلندمدت این نوزادان در دوران جنینی، رشد بیشتری پیدا کند. حافظه کوتاه مدت و بلندمدت هر دو از فاکتورهای کلیدی در افزایش ضریب هوشی انسان هستند.

این متخصصان منطقه هیپوکامپ را در مغز موش های متولد شده به روش طبیعی یا سزارین ارزیابی کرده و متوجه شدند که موش های بدنیا آمده به شیوه سزارین دارای سطح کمتری از مولکول UCP۲ هستند و در نتیجه دچار اختلالات رفتاری دوران بلوغ می شوند.

لازم به ذکر است هوش نوزاد یک عامل مولتی فاکتوریال می باشد و عوامل متعددی در افزایش و کاهش آن دخیل می باشند، لذا نمی توان تنها نوع زایمان را دلیلی محکم بر افزایش و یا کاهش آن شمرد